23 lut 2010

Wystawa malarstwa majolikowego w Neapolu

Malowana przeze mnie ceramika, widoczna na zdjęciach była wystawiona na mojej indywidualnej wystawie w S. Giorgio Cremano (Neapol) w galerii "Canova". Sama zorganizowałam i rozmieściłam wszystkie przedmioty na odpowiednich miejscach: chodziło mi o takie ustawienie zarówno elementów wiszacych jak i stojących, by przy pomocy specjalnie rozmieszczonego światła uzyskać jak najlepszy efekt i uwydatnić ich walory. Jest to dosyć trudne, ale bardzo ważne bo lakierowana powierzchnia ceramiki jest błyszcząca i w żle ustawionym świetle traci na blasku i intensywności kolorów.
Na wystawie przedstawiłam dwie główne linie moich prac:

  • Dekoracja kwiatowa - którą wymyśliłam i zaprojektowałam dla wielu różnych form ceramicznych, zarówno talerzy jak i dzbanów czy podstaw do lamp. Duże błękitno- granatowe fantazyjne kwiaty doskonale komponują się z każdym klasycznym wnętrzem i szczególnie pasuja do białych ścian lub innych dodatków.
  • Dekoracja różnorodna - która jest zainspirowana klasycznymi wzorami włoskiej szkoły malarstwa ceramicznego z Deruty, zwanymi "Vario" (różnorodny), szczególnie ładnie wygląda na małych przedmiotach typu świeczniki, popielniczki, kubki lub w przedmioty do użytku kuchennego. Natomiast na wiekszych rzeczach jak np. wazony, bardzo ładnie prezentują się profile kobiet i mężczyzn minionych epok.
Artykuły które mogą Was zainteresować:
Piatti di portata (Półmisy czeramiczne)
Hey, fermati a prendere un caffe' con la tazza dipinta da me! (Zaproszenie na aromatyczną kawę w pięknej ceramicznej filiżance)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz