3 mar 2010

Klasyczna groteskowa dekoracja ceramicznego wazonu

Jeśli masz problem, gdzie zostawić swoje mokre parasole- oto rozwiązanie, piękny, ręcznie malowany, ceramiczny wazon, który widzimy na zdjęciu. Jego dość znacząca wysokość (60cm) pozwala nam na doskonałe "ukrycie prawie wszystkiego". Parasole będą w nim prawie nie widoczne.

Jeśli jednak znudzi nam się wkładać do niego parasole, nic prostszego ,wystarczy umieścić na jego górnej płaszczyźnie okrągły blat szklany lub kryształowy, by wazon jak pod dotykiem czarodziejskiej różdżki, przemienił się w oryginalny stolik do salonu.  Jego owalny kształt będzie się szczególnie dobrze prezentować w samym środku pokoju, będzie się nadawał do serwowania kawy, albo mozna na nim postawic np. telewizor.
  Dekoracja wazonu
Charakterystyczna groteskowa dekoracja wazonu inspirowana jest wielkimi produkcjami ceramiki i majoliki z okresu renesansu, w takich słynnych z tradycji ceramicznych miastach jak Faenza, Urbino i Deruta.

Tło zostało wykonane metodą tamponowania, polegającą na nanoszeniu małą gąbka jasno beżowego szkliwia, które tworzy delikatne cienie. Wzór zostal narysowany najpierw na kalce, po to by móc równomiernie i wygodnie rozmieścić go na całej powierzchni przedmiotu. Użycie kalki w tym przypadku bardzo ułatwia i przyspiesza pracę. Wybrałam tylko jedną zieloną farbę, a jej odcienie uzyskuje się  wyłącznie przez dodanie mniejszej lub wiekszej ilości wody. Myśle, że pasowałby również inny kolor, np. granatowy lub brunatny.

Kontur namalowanego wzoru, został obrysowany ostrym narzędziem
po to, by uzyskać oryginalny delikatny efekt rustykalności i antyczności. Rysy muszą być na tyle  głębokie, aby dosiegnąć do brazowawej barwy przedmiotu, czyli do stanu w jakim wazon znajduje się po pierwszym wypieku w piecu.



5 komentarzy:

  1. Oh my goodness!! Ze tez ja nie mieszkam blizej.. Super, super wazon. Uwielbiam takie duze wazony, tak jak zegary. Przesylka tutaj by chyba koszkotala majatek.. Moze jednak pewnego dnia uda mi sie cos u Ciebie zamowic.
    Pozdrawiam.
    I naprawde super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oh my goodness Asiu, no to co ja mogę na to poradzic, że Cię aż do Australi wygnało haha. Nigdy tam nie byłam, musi być pieknie!Ale jak bedziesz we Włoszech, to bardzo serdecznie zapraszam do mnie do Deruty. Napewno sobie coś ładnego dobierzesz. Dziekuje za super mile odwiedziny i komplementy i przesyłam buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniała jest ta dekoracja wazonu, motyw niesamowity sam w sobie (podziwiam go za każdym razem w twoim nagłówku :P) i do tego te kolory! głebia widoczna poprzez zastosowanie roznych odcieni :) twarz bardzo ekspresywna, przypomina mi troche groteskowe lubelskie rzeźby z kamienniczek na starym miescie...podziwiam twoj talent do malowania tego typu rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. @Titania yng Nghymru: bardzo dziekuję za miłe odwiedziny i komentarz. Ciesze sie, ze ci się to podoba i cieplutko i serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, bardzo spodobał mi się prezentowany wazon. Znalazłam go przez przypadek i nie jestem zaznajomiona z tym blogiem, nie wiem czy można tu coś zakupić, czy zależy to od osoby która posiada ową rzecz? Po za tym widzę, że komentarze są dość stare, ale liczę, że mój komentarz spotka się z odzewem:). Byłabym zainteresowana kupnem, oczywiści zależy jaki wyjdzie koszt przesyłki bo z tego co wyczytałam to nie mieszka pani w Polsce.
    Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą odpowiedż na adres mój adres mailowy : zabuska89@wp.pl
    Olga

    OdpowiedzUsuń